+420 222 317 644
Office Center Zirkon, Sokolovská 131/86, 186 00 Praha - Karlín, Česká republika

  • kvě
    17
    Do Prahy jezdí čím dál víc Rusů, Asiatů i turistů z Česka

    Praha se těší stoupajícímu zájmu turistů z Ruska. V prvních měsících letošního roku do metropole podle organizace Prague City Tourism (PCT) zavítalo o polovinu Rusů více než v loňském roce. Zájem o Prahu ale stoupá i mezi tuzemskými turisty a Asiaty. Rusů do Prahy přijelo o 52,3 procenta víc než loni,...

  • dub
    26
    Sankce nesankce, český vývoz do Ruska opět roste. Letos zatím o čtvrtinu

    Propad vývozu do Ruska se letos zastavil, v prvních dvou měsících roku se zvýšil export českých firem do Ruska meziročně o 26 procent. Podíl Ruska na celkovém českém exportu ale zůstal 1,8 procenta. Vyplývá to z údajů Českého statistického úřadu. Mezi důvody dřívějšího poklesu vývozu patřily mimo jiné sankce zavedené Evropskou unií v roce 2014 na Rusko kvůli anexi Krymu. Ministr průmyslu...

KURZ VALUT

RUB/USD
56,7106
RUB/EUR
63,3684
RUB/CZK
2,39746

SVĚTOVÝ ČAS

Moskva
12:18
Samara
12:18
Novosibirsk
15:18

V Rusku budou vyrábět materiály pro Boeing a Airbus

Ruská vláda počítá s desetinásobným zvýšením podílu země ve světové výrobě kompozitních materiálů. V pondělí to prohlásil náměstek ministra průmyslu a obchodu Igor Karavajev. Podle jeho názoru je tento úkol realizovatelný. Perspektivní vývojové projekty v této sféře již v Rusku existují a jejich výsledky mohou být velmi rychle oceněny i v zahraničí.

Když se jedná o používání kompozitních materiálů, první obor, který expertům vytane na mysli je letecké strojírenství. Využívání kompozitních technologií umožňuje vyrábět letadla lehčí a z pohledu aerodynamiky dokonalejší, což umožňuje zlepšit celkové ukazatele, včetně spotřeby paliva. Pokud byly kompozitní materiály dříve používány především v obranné sféře, tak nyní nacházejí stále větší uplatnění i v civilním letectví, tvrdí generální ředitel poradenské společnosti Infomos Boris Rybak:

"Do konce posledního desetiletí 2. tisíciletí byly kompozitní materiály využívány především ve vojenské technice. A nyní, počínaje přibližně lety 2004-2005 se začalo používání kompozitních materiálů v civilní technice rychle rozšiřovat. Znamená to, že dochází k růstu objemu používání kompozitních materiálu jako celku."

Rusko nyní má co nabídnout jak domácímu, tak i zahraničnímu trhu. Například, Spojená letecká strojírenská korporace (OAK) investovala do výroby součástek z kompozitních materiálů téměř 300 milionů USD. V Kazani nedávno začal fungovat závod, který v experimentálním režimu vyrábí součásti křídel. Od následujícího roku začne tento závod dodávat součástky pro Sukhoi Superjet 100. A v perspektivě rakouští partneři OAK plánují tuto produkci prodávat světovým výrobcům letadel: společnostem Boeing a Airbus. Tržby z této činnosti by měly dosahovat 60 milionů USD ročně. Nejvíce si však OAK slibuje od závodu, který by měl být otevřen letos v létě v Uljanovsku. Tento závod by měl s pomocí unikátní technologie vyrábět zcela kompozitní křídla pro perspektivní ruskou novinku, osobní letadlo MS-21. Tento stroj by měl konkurovat takovým letadlům, jako je A-320 NEO a Boeing-737 MAX. Zde je komentář předsedy redakční rady časopisu Aviatransportnoje obozrenie (Přehled letecké dporavy) Alexeje Komarova:

"Předpokládá se, že tento stroj bude z hlediska spotřeby paliva mnohem úspornější jak díky modernějším motorům, tak i díky dokonalejší aerodynamice. Jeho konstrukce by měla být lehčí a z tohoto důvodu se předpokládá, mimo jiné, i širší použití kompozitních materiálů. Na projektu pracují největší kapacity naší konstrukční školy."Samotná OAK počítá s tím, že její produkce bude pro západní letadla důstojnou konkurencí díky svým technologiím, které budou dělat MS-21 levnějším. Díky kompletně kompozitním křídlům bude ruský stroj o 6-8% úspornější, než jeho západní konkurenti.

Zdroj: czech.ruvr.ru