+420 222 317 644
Office Center Zirkon, Sokolovská 131/86, 186 00 Praha - Karlín, Česká republika

  • úno
    20
    Veletrhy a výstavy RUSKO 2018

    Vybrali jsme pro vás několik zajímavých veletrhů na území Ruské federace, které se konají v nejbližších dnech. Ve dnech 17.03.- 18.03.2018, Petrohrad – Stavíme dům 2018, dále 20.03.-23.03.2018, Moskva – TECHTEXTIL Russia 2018 nebo ve stejném termínu Petrohradský technický veletrh 2018, dále...

  • pro
    27
    PF 2018

    Děkujeme a těšíme se na skvělou spolupráci i v roce 2018 :)

KURZ VALUT

RUB/USD
56,3438
RUB/EUR
69,9001
RUB/CZK
2,76019

SVĚTOVÝ ČAS

Moskva
0:41
Samara
0:41
Novosibirsk
3:41

V Rusku budou vyrábět materiály pro Boeing a Airbus

Ruská vláda počítá s desetinásobným zvýšením podílu země ve světové výrobě kompozitních materiálů. V pondělí to prohlásil náměstek ministra průmyslu a obchodu Igor Karavajev. Podle jeho názoru je tento úkol realizovatelný. Perspektivní vývojové projekty v této sféře již v Rusku existují a jejich výsledky mohou být velmi rychle oceněny i v zahraničí.

Když se jedná o používání kompozitních materiálů, první obor, který expertům vytane na mysli je letecké strojírenství. Využívání kompozitních technologií umožňuje vyrábět letadla lehčí a z pohledu aerodynamiky dokonalejší, což umožňuje zlepšit celkové ukazatele, včetně spotřeby paliva. Pokud byly kompozitní materiály dříve používány především v obranné sféře, tak nyní nacházejí stále větší uplatnění i v civilním letectví, tvrdí generální ředitel poradenské společnosti Infomos Boris Rybak:

"Do konce posledního desetiletí 2. tisíciletí byly kompozitní materiály využívány především ve vojenské technice. A nyní, počínaje přibližně lety 2004-2005 se začalo používání kompozitních materiálů v civilní technice rychle rozšiřovat. Znamená to, že dochází k růstu objemu používání kompozitních materiálu jako celku."

Rusko nyní má co nabídnout jak domácímu, tak i zahraničnímu trhu. Například, Spojená letecká strojírenská korporace (OAK) investovala do výroby součástek z kompozitních materiálů téměř 300 milionů USD. V Kazani nedávno začal fungovat závod, který v experimentálním režimu vyrábí součásti křídel. Od následujícího roku začne tento závod dodávat součástky pro Sukhoi Superjet 100. A v perspektivě rakouští partneři OAK plánují tuto produkci prodávat světovým výrobcům letadel: společnostem Boeing a Airbus. Tržby z této činnosti by měly dosahovat 60 milionů USD ročně. Nejvíce si však OAK slibuje od závodu, který by měl být otevřen letos v létě v Uljanovsku. Tento závod by měl s pomocí unikátní technologie vyrábět zcela kompozitní křídla pro perspektivní ruskou novinku, osobní letadlo MS-21. Tento stroj by měl konkurovat takovým letadlům, jako je A-320 NEO a Boeing-737 MAX. Zde je komentář předsedy redakční rady časopisu Aviatransportnoje obozrenie (Přehled letecké dporavy) Alexeje Komarova:

"Předpokládá se, že tento stroj bude z hlediska spotřeby paliva mnohem úspornější jak díky modernějším motorům, tak i díky dokonalejší aerodynamice. Jeho konstrukce by měla být lehčí a z tohoto důvodu se předpokládá, mimo jiné, i širší použití kompozitních materiálů. Na projektu pracují největší kapacity naší konstrukční školy."Samotná OAK počítá s tím, že její produkce bude pro západní letadla důstojnou konkurencí díky svým technologiím, které budou dělat MS-21 levnějším. Díky kompletně kompozitním křídlům bude ruský stroj o 6-8% úspornější, než jeho západní konkurenti.

Zdroj: czech.ruvr.ru