+420 222 317 644
Office Center Zirkon, Sokolovská 131/86, 186 00 Praha - Karlín, Česká republika

  • čer
    27
    České firmy se znovu orientují na Rusko

    České firmy mají čím dál častěji políčeno na získání zakázek v Ruské federaci. Vyplývá to z průzkumu ministerstva průmyslu a obchodu (MPO) a Asociace malých a středních podniků ČR (AMSP ČR). „Z průzkumu vyplynulo, že se firmy začínají intenzivně zaměřovat na Rusko. Obrátili jsme se na Český statistický úřad a zjistili jsme, že od ledna do dubna letošního roku vzrostl export do Ruska o 21 procent,“ řekl včera předseda představenstva...

  • čer
    27
    Vízum do Ruska - Změny v registraci 2017

    Důležité: Nová pravidla pro registraci v Rusku souvisejí s probíhajícím Konfederačním pohárem 2017 a vztahují se na období od 01.06. - 12.07.2017 pro města Soči, Moskva, Kazaň a Petrohrad.

KURZ VALUT

RUB/USD
58,9325
RUB/EUR
68,6623
RUB/CZK
2,62962

SVĚTOVÝ ČAS

Moskva
1:31
Samara
1:31
Novosibirsk
4:31

V Rusku budou vyrábět materiály pro Boeing a Airbus

Ruská vláda počítá s desetinásobným zvýšením podílu země ve světové výrobě kompozitních materiálů. V pondělí to prohlásil náměstek ministra průmyslu a obchodu Igor Karavajev. Podle jeho názoru je tento úkol realizovatelný. Perspektivní vývojové projekty v této sféře již v Rusku existují a jejich výsledky mohou být velmi rychle oceněny i v zahraničí.

Když se jedná o používání kompozitních materiálů, první obor, který expertům vytane na mysli je letecké strojírenství. Využívání kompozitních technologií umožňuje vyrábět letadla lehčí a z pohledu aerodynamiky dokonalejší, což umožňuje zlepšit celkové ukazatele, včetně spotřeby paliva. Pokud byly kompozitní materiály dříve používány především v obranné sféře, tak nyní nacházejí stále větší uplatnění i v civilním letectví, tvrdí generální ředitel poradenské společnosti Infomos Boris Rybak:

"Do konce posledního desetiletí 2. tisíciletí byly kompozitní materiály využívány především ve vojenské technice. A nyní, počínaje přibližně lety 2004-2005 se začalo používání kompozitních materiálů v civilní technice rychle rozšiřovat. Znamená to, že dochází k růstu objemu používání kompozitních materiálu jako celku."

Rusko nyní má co nabídnout jak domácímu, tak i zahraničnímu trhu. Například, Spojená letecká strojírenská korporace (OAK) investovala do výroby součástek z kompozitních materiálů téměř 300 milionů USD. V Kazani nedávno začal fungovat závod, který v experimentálním režimu vyrábí součásti křídel. Od následujícího roku začne tento závod dodávat součástky pro Sukhoi Superjet 100. A v perspektivě rakouští partneři OAK plánují tuto produkci prodávat světovým výrobcům letadel: společnostem Boeing a Airbus. Tržby z této činnosti by měly dosahovat 60 milionů USD ročně. Nejvíce si však OAK slibuje od závodu, který by měl být otevřen letos v létě v Uljanovsku. Tento závod by měl s pomocí unikátní technologie vyrábět zcela kompozitní křídla pro perspektivní ruskou novinku, osobní letadlo MS-21. Tento stroj by měl konkurovat takovým letadlům, jako je A-320 NEO a Boeing-737 MAX. Zde je komentář předsedy redakční rady časopisu Aviatransportnoje obozrenie (Přehled letecké dporavy) Alexeje Komarova:

"Předpokládá se, že tento stroj bude z hlediska spotřeby paliva mnohem úspornější jak díky modernějším motorům, tak i díky dokonalejší aerodynamice. Jeho konstrukce by měla být lehčí a z tohoto důvodu se předpokládá, mimo jiné, i širší použití kompozitních materiálů. Na projektu pracují největší kapacity naší konstrukční školy."Samotná OAK počítá s tím, že její produkce bude pro západní letadla důstojnou konkurencí díky svým technologiím, které budou dělat MS-21 levnějším. Díky kompletně kompozitním křídlům bude ruský stroj o 6-8% úspornější, než jeho západní konkurenti.

Zdroj: czech.ruvr.ru