+420 222 317 644
Office Center Zirkon, Sokolovská 131/86, 186 00 Praha - Karlín, Česká republika

  • dub
    19
    Sankce nutí Rusko investovat do vlastní produkce. Čeští výrobci agrotechniky proto cílí na místní trh

    Čeští výrobci zemědělské techniky pronikají na ruský trh. Agrostroj staví u Voroněže vlastní závod za 1,7 miliardy korun. V zemi investují i další české firmy z oboru jako Zetor či Farmtec. Rusko se systematicky zaměřuje na dodávky zahraničních technologií. Cílem je vybudování co nejsoběstačnějšího zemědělství. Sankce Evropské unie vůči Rusku a jeho odvetné opatření v podobě zákazu dovozu potravin můžou být příležitostí pro české výrobce zemědělské techniky a technologií. Již tři roky trvající

  • dub
    1
    Rusko není trh pro sólisty

    Neopouštějme ruský trh, české firmy tam mají velké renomé, vyzývají experti. Obchod s Ruskem je pro českou ekonomiku dlouhodobě prioritou. Jenže od roku 2013 se výrazně propadá. "Rusko je velmi zajímavý trh pro řadu firem a Česká republika je tam známá jako solidní a renomovaný dodavatel. Jenže vlivem mnoha faktorů došlo v Rusku k propadu obchodu nejen s Evropskou unií, ale i s Českou republikou.

KURZ VALUT

RUB/USD
55,8453
RUB/EUR
60,7932
RUB/CZK
2,26728

SVĚTOVÝ ČAS

Moskva
20:33
Samara
20:33
Novosibirsk
23:33

Vlak do Moskvy bude o půlden rychlejší

 

„Chceme se soustředit na linky, které nám přinášejí největší zisk. A mezi ně patří především noční spoje na východ,“ uvedl generální ředitel Českých drah Dalibor Zelený na konferenci k novému jízdnímu řádu. Ten bude platit od 15. prosince. Šéf drah měl na mysli především spoj do Moskvy.

České dráhy po dohodě s Rusy vynechají z trasy Varšavu, čímž zkrátí dobu jízdy o 12 hodin na 25 hodin. Zákazníci Českých drah budou moci navíc nově využít luxusní ruský vlak Moskva – Ostrava – Břeclav – Milán - Monte Carlo - Nice. Jízdenky na něj se na pokladnách ČD začaly prodávat  včera 20.11. po poledni.

Pokud jde o další mezinárodní spoje, ubude přímých vlaků do Polska, končí například EuroCity Praha, který jezdí do Varšavy. Dráhy naopak posílí spojení na Slovensko, na větvi přes Vsetín do Žiliny zavedou dvouhodinový takt mezinárodních expresů. Díky postupující rekonstrukci čtvrtého koridoru se bude jezdit rychleji mezi Prahou a Lincem. Doba jízdy se zkrátí až o 18 minut a klesne pod pět hodin.

Pro cestující přibude sto modernizovaných vagónů

Ze stejných důvodů se zrychlí cesta z hlavního města do Českých Budějovic, a to o 12 minut na dvě hodiny 28 minut. Dráhy na tuto trať chtějí postupně nasazovat modernizované vagony s klimatizací. U tématu modernizace se Zelený zdržel nejdéle. České dráhy podle něj chtějí do pěti let zrušit všechny vozy východoněmecké řady B a nahradit je modernějšími. „Některé vozy nejsou důstojné pro 21. století,“ řekl Zelený. Vozy s koženkovými křesly nahradí většinou modernizované ojeté vozy.

Dráhy chtějí příští rok do provozu poslat 100 zmodernizovaných vagonů a dalších 80 zánovních vozů odkoupených z Rakouska. Od poloviny roku by se měl navíc na kolejích objevit první rychlovlak Railjet. Jezdit bude mezi Prahou a Vídní.

Novinkou je i každodenní zajíždění pendolin do Františkových Lázní. Definitivně skončí D1 Expressy Praha – Brno. České dráhy každý den vypraví 6725 vlaků, které ujedou přes 333 tisíc vlakových kilometrů. Ministerstvo dopravy objednalo na příští rok v dálkové dopravě téměř stejný objem kilometrů, u krajů a regionální dopravy dojde k poklesu o 1,25 procenta. Největší meziroční pokles je v Libereckém kraji (-8,4 procenta) a Plzeňském kraji (-6,4 procenta). Naopak v Praze a okolí vlaků mírně přibude. Novinkou je například spěšný vlak Praha – Tábor.

Zdroj: E15  Vízum do Ruska

 

Více na: http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/vlak-do-moskvy-bude-o-pulden-rychlejsi-1039593#utm_medium=selfpromo&utm_source=e15&utm_campaign=copylink